Chatbots kunnen fungeren als een klanten ondersteuningsportaal, zodat je jouw personeel kunt toewijzen aan andere taken en waardevolle gegevens over jouw producten en diensten kunt verzamelen. Jouw chatbot opent een nieuwe communicatieweg voor jouw klanten die persoonlijker, privé en gemakkelijk toegankelijker is.

Stimuleer betrokkenheid

Voorheen was betrokkenheid gebaseerd op klikken. Wanneer consumenten op een advertentie, een call-to-action , een video of een link klikten , werd dit beschouwd als een vorm van engagement. Betrokkenheid bij een chatbot is anders. Het is een actief, persoonlijk gesprek met een klant. Deze persoonlijke ervaring zorgt niet alleen voor meer betrokkenheid, maar ook voor koestering. In plaats van dat klanten passief naar een filmtrailer kijken, kunnen ze er bijvoorbeeld naar worden doorzocht, waardoor de hele ervaring pro actiever wordt en een voordeel is van chatbots.

Verkoop jouw producten en services

Een messenger bot heeft talloze voordelen. Afgezien van het creëren van een hoger niveau van bekendheid en betrokkenheid bij klanten, zijn bots de perfecte tool om jouw publiek door jouw verkooptrechter te duwen  Wanneer consumenten jouw website of social media-pagina’s bezoeken, kunnen ze automatisch aanbevelingen doen die zijn afgestemd op de winkelvoorkeuren van jouw klant op basis van hun eerdere zoekopdrachten. Zodra een chatbot is gelanceerd, vertegenwoordigt deze jouw hele merk of dienst. Net zoals je teamleden als vertegenwoordigers naar conferenties, evenementen of shows stuurt, is je chatbot het gezicht van je bedrijf online.

Persoonlijk interactie

Vanwege het persoonlijkere karakter van een gesprek met een chatbot, kunnen er meer specifieke gegevens worden verzameld. Chatbots kunnen elke vraag stellen die hun programmeur kiest – nog een toevoeging aan de voordelen van de chatbots lijst. In tegenstelling tot traditionele advertenties, kun je specifieke informatie verzamelen die je meer inzicht geeft in jouw doelgroep. Tegenwoordig gaat adverteren niet zozeer over het leiden van een publiek naar een bestemmingspagina of website, maar meer over het doorverwijzen naar een chatbot voor gegevens.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *